Újra itthon! :)

A nyaralás szuper volt.

Minden összejött, minden jól sült el, minden a forgatókönyv szerint zajlott. Mikor megérkeztünk Kazincbarcikára, kicsit pánikba estünk... Egyszerűen nem tudtuk elképzelni, hogy ezen a (minimum) húsz évvel elmaradott, lepukkant lakótelep környékén szép szállást találjunk. Még a hotel utcája is borzasztó volt, Zé már gondolkodott, hogy visszafordulunk, és elmegyünk a Balcsira :)

Aztán a behajtón felhaladva egy másik dimenzióba érkeztünk. Gyönyörű ápolt környék, szép, igényes hotellel.

Úgyhogy maradtunk.

Nem is bántuk meg, mert a hotel tiszta volt, modern, a személyzet kedves és közvetlen.

Az ételek nagyon finomak voltak, reggelire svédasztalról válogathattunk, vacsorára pedig 6 féle leves, 27 féle főétel és 6 féle desszert volt az étlapon. Peti persze minden nap a gyümölcslevest ette rántott husival és hasábburival, Marci viszont igazi ínyenc módjára végigkóstolt mindent :)

Az éjszakák jól teltek, szerencsére klíma is volt, így talán elmondhatom, az idei nyáron most aludtam a legjobban :)

Első nap strandoltunk a hotel strandján, Peti imádta a maci medencét, ami direkt 6 éven aluliaknak volt kitalálva. Még én is élveztem, ugyanis a medence mellett műanyag padok voltak rakva, így nem kellett ácsorogni, vagy görnyedve lábat lógatni a víz szélén, csak hátradöltem és bambulásztam :))

Éjjel esni kezdett, így másnapra lehült az idő kicsit, de kirándulni tökéletes volt!

Délelőtt elmentünk Aggtelekre barlangászni. A gyerekek is nagyon élvezték az egy órás sétát, mivel kiépített betonúton haladtunk, még megeröltető sem volt. Gyerekeseknek egyébként ezt a rövid túrát ajánlják. Pont elég is volt nekünk is. Szerencsére mire kiértünk a barlangból, ki is sütött a nap, így játszótereztünk, megebédeltünk (kemencés lángos, isteni!). Majd délután, 16 óra után még elautóztunk Miskolctapolcára, a barlangfürdőbe. Mivel kicsit szeles volt az idő, csak a barlangfürdő részt próbáltuk ki,szuper! Peti és Marci is nagyon élvezte, a víz finom meleg volt.

A harmadik napon még szintén nem volt kánikula, így megintcsak ideális volt egy kis kirándulásra.

A következő célpont Szilvásvárad volt. Fél óra alatt odaértünk, éppen elcsíptük a kisvasutat, így 10 perc alatt Szalajka völgyben voltunk. Hát az a hely valami csodálatos! Az erdő, a rét mellett lévő tó is hihetetlen gyünyörű! Felmásztunk az ősember barlanghoz is, ám azt kell hogy mondjam, hogy aki nem bukik az üres, egyszerű kis barlangokra, az ne másszon fel.

A túra után visszamentünk a rétre, majd kb. 5 perces sétával elértük a Fátyol vízesést, az is nagyon szép volt. Peti ujjongott, mert felismerte a helyet az Anna Peti könyvekből :)

Majd másfél órás várakozás után visszavonatoztunk Szilvásváradra, megebédeltünk (Zé megkóstolta a pisztrángot, mi Marcival inkább maradtunk a rántott Camambertnél, narancsos áfonyalekvárral és almaszósszal töltött burgonyakrokettel :)) Isteni volt!) Aztán Marci kiharcolt egy bobozást, mivel a kalandparkot zsenge kora miatt csak felnőtt kíséretében járhatta volna be, Zé pedig kikérte magának, hogy ebéd után fákon csüngjön, meg kötelet másszon. Ki érti ezt? :)

Szóval a bobozást Peti is nagyon élvezte, zengett a nevetésétől az erdő, háromszor visszatapsolta a bobot.

Amit sajnálok, hogy a fiúk leszavazták a Lipicai méneshez vezető sétát, úgyhogy ez kimaradt :( Nem baj, majd legközelebb :)

Következő napon megint elmentünk baralangfürdeni, most már kint is tudtunk medencézni, szuper volt. Délután pedig még leugrottunk a hotel strandjára is. Hihetetlen, hogy Peti órákat képes a medencében ellibegni, egymagában :)

Egyik nap mondjuk levitte az autóit is, és egy Gergő nevű kisfiúval tologatták a medence szélén.

Egy szó mint száz, érdemes mindenkinek egyszer kipróbálni Északmagyarországot is! Hihetelen szép tájak vannak arrafelé (igaz, Barbi? :)) Mi ámulva, 40-el csorogtunk lefelé az erdőkön-mezőkön, annyira szép volt a kilátás!

Zével megbeszéltük, hogy ezentúl is így fogunk nyaralni, hogy strand is legyen, de kirándulni is legyen lehetőség,mert csodaszép helyekre jutottunk el, kár lett volna a tengerparton feküdni egy héten keresztül!

Képek a nyaralásról ezeken a linkeken láthatóak:

(A Barlangfürdőhöz még lesz töltve pár kép, de ott sajnos a pára miatt belső helyszínen nem tudtunk fotózni, meg amúgy is elzártuk az értékmegörzőbe a gépet.)

Szerző: Zolabori  2009.08.31. 14:47 Szólj hozzá!

Címkék: nyaralás kisvasút észak barlang barlangfürdő magyarországon baradla szilvásváradi

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.